2. Wprowadzenie (Introduction) – jest
elementem strukturalnym WebQuest'u. Wprowadzenie, podobnie jak temat,
ma za zadanie zaciekawić i zaintrygować ucznia oraz wprowadzić go w
tematykę przygotowywanego przez uczniów projektu. Opis powinien być
oryginalny, zachęcający do działania, motywujący. Musi wskazywać na cele
i umieścić jego realizację w szerszym kontekście procesu dydaktycznego.
We wprowadzeniu można także opisać jakie powinny być efekty pracy nad
projektem (czyli czego uczniowie powinni się nauczyć w trakcie tworzenia
projektu), jakie treści programowe będą realizowane (konkretne
odniesienie do Podstawy Programowej oraz Standardów Wymagań
Egzaminacyjnych), oraz zaznaczenie, jakie konkretne standardy wymagań
egzaminacyjnych będą w projekcie realizowane. Należy także zamieścić
opis, jakie umiejętności uczniowie powinni posiadać przed przystąpieniem
do realizacji projektu. Kolejnym krokiem tworzenia WebQuestu jest
krótki opis całego projektu. Trzeba pamiętać, że odbiorcami opisu nie są
inni nauczyciele, ale uczniowie. Dlatego też powinien być dostosowany
dla nich, aby był całkowicie zrozumiały.
Przed Wami zadanie poszukiwaczy zaginionego planu. Celem Waszej wyprawy w cyberświat jest stworzenie waszego planu lekcji i przedstawienie go w bajkowy, dogodny dla was sposób. Ostatecznym elementem Waszej pracy jest prezentacja planu na forum klasy.
Zadanie to uczy:
- znajomości słownictwa dotyczącego przedmiotów szkolnych;
- krytycznego wyszukiwania informacji;
- pracy twórczej z użyciem TIK;
- bezpieczeństwa w poruszaniu się w Internecie;
- prezentacji wyników własnej pracy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz