Dla rodziców

24.05.2016r. o godzinie 15:00 odbędzie się 
"Wywiadówka",
na którą serdecznie zapraszam wszystkich rodziców uczniów klasy VI
Celem spotkania jest przestawienie wyników Państwa dzieci a w tym poinformowanie o ewentualnych zagrożeniach oceną niedostateczną za II semestr nauki.

Jeżeli z ważnych powodów ktokolwiek z Państwa nie mógłby przybyć,
proszę o komentarz do tego wpisu.
Pozdrawiam i zapraszam,

12.05.2016
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jak Państwo wiedzą uczniowie klasy VI przygotowali bardzo ciekawe projekty na temat Williama Shakespeara oraz Królowej Elżbiety II.
Jestem na etapie spradzania i muszę powiedzieć, że jestem pod wielkim wrażeniem pracy włożonej w ich wykonanie.


Pozdrawiam.

07.05.2016
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Drodzy Rodzice
W dniu wczorajszym dostałem informacje dotyczące oferty edukacyjnej skierowanej do Waszych dzieci. Przedstawiłem je dzieciom wczoraj na godzinie wychowawczej. Poniżej zamieszczam zdjęcia przedstawiające w/w informacje.
Wystarczy kliknąć i się powiększy.






Pozdrawiam.

23.04.2016
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mądrość-Dom-Szkoła
Znalazłem ciekawy artykuł.
Uważam, że coś w tym jest. Zapraszam do zapoznania się z nim.
13.04.2016
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poniżej podaję Państwu link do bardzo ważnego doumentu:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego.

Wypisałem najważniejsze zapisy dotyczące Państwa dzieci.
§ 17. 1. Przewodniczący zespołu nadzorującego kieruje pracą tego zespołu i zapewnia prawidłowy przebieg sprawdzianu albo egzaminu gimnazjalnego w danej sali egzaminacyjnej. 
2. Zadaniem zespołu nadzorującego jest w szczególności zapewnienie samodzielnej pracy uczniów w czasie trwania sprawdzianu albo egzaminu gimnazjalnego w danej sali egzaminacyjnej. 
3. W skład zespołu nadzorującego wchodzi co najmniej 2 nauczycieli, z tym że co najmniej jeden nauczyciel jest zatrudniony w: 1) szkole, w której jest przeprowadzany sprawdzian albo egzamin gimnazjalny; nauczyciel ten pełni funkcję przewodniczącego zespołu; 2) innej szkole lub w placówce. 
4. Jeżeli w sali egzaminacyjnej jest więcej niż 25 uczniów, liczbę członków zespołu nadzorującego zwiększa się o jednego nauczyciela na każdych kolejnych 20 uczniów. 
5. Nauczyciel zatrudniony w innej szkole lub w placówce zostaje powołany w skład zespołu nadzorującego w porozumieniu z dyrektorem szkoły lub placówki, w której jest zatrudniony.  

§ 19. 1. Przed rozpoczęciem odpowiedniej części sprawdzianu lub danego zakresu albo poziomu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego, przewodniczący zespołu egzaminacyjnego lub upoważniony przez niego członek tego zespołu sprawdza, czy materiały egzaminacyjne niezbędne do przeprowadzenia sprawdzianu albo egzaminu gimnazjalnego nie zostały naruszone. 

4. O godzinie wyznaczonej przez przewodniczącego zespołu egzaminacyjnego uczniowie wchodzą do sali egzaminacyjnej pojedynczo i losują numery stolików. Przewodniczący zespołu nadzorującego może odstąpić od losowania numerów stolików w przypadku uczniów korzystających z dostosowania warunków lub formy przeprowadzania sprawdzianu albo egzaminu gimnazjalnego, o którym mowa w art. 44zzr ust. 1–7 ustawy. 
5. Członkowie zespołu nadzorującego rozdają uczniom arkusze egzaminacyjne, polecając sprawdzenie, czy są one kompletne i zawierają zeszyty zadań egzaminacyjnych, karty odpowiedzi lub karty rozwiązań zadań egzaminacyjnych. 
6. Uczeń zgłasza przewodniczącemu zespołu nadzorującego braki w arkuszu egzaminacyjnym i otrzymuje nowy arkusz egzaminacyjny. 
7. Informację o wymianie arkusza egzaminacyjnego przewodniczący zespołu nadzorującego zamieszcza w protokołach, o których mowa w § 26 ust. 1 pkt 2 i ust. 3. Wymianę arkusza egzaminacyjnego uczeń potwierdza podpisem w protokole, o którym mowa w § 26 ust. 1 pkt 2. 
8. Przed rozpoczęciem odpowiedniej części sprawdzianu lub danego zakresu albo poziomu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego, w wyznaczonych miejscach arkusza egzaminacyjnego zamieszcza się kod ucznia i numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, oraz naklejki przygotowane przez okręgową komisję egzaminacyjną. Uczeń nie podpisuje arkusza egzaminacyjnego. 
9. Przed rozpoczęciem odpowiedniej części sprawdzianu lub danego zakresu albo poziomu odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego członkowie zespołu nadzorującego sprawdzają w obecności uczniów poprawność zamieszczenia danych oraz naklejek, o których mowa w ust. 8, w arkuszu egzaminacyjnym. 

§ 20. 1. Sprawdzian jest przeprowadzany w jednym dniu i trwa: 
1) część pierwsza – 80 minut; 
2) część druga – 45 minut. 

Przypominam o tym, że uczniowie mogą wnieść na salę jedynie długopis (z czarnym tuszem!!!) oraz linijkę. Muszą mieć podstęplowaną legitymację.
Rada ode mnie: niech wezmą 2 długopisy.

Przyjeżdzamy na 8:00. Spradzian zaczynamy o 9:00(pierwsza część); 11:45(część druga).


Podaję też Państwu link do informatora dotyczącego sprawdzianu. Znajdziecie w nim Państwo wiele przydatnych informacji.
http://www.cke.edu.pl/images/files/sprawdzian_2015/Informator_S1.pdf

31.03.2016
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zapraszam do ciekawej lektury.
12-letnie dziecko jest w okesie dojrzewania. Nastolatek za punkt honoru ustawia usamodzielnienie się. Nie chce być upominany i chce ponosić konsekewncje za swoje czyny, pozwól mu na to. 12-latek bardzo poważnie traktuje relacje międy rówieśnikami. Może ci się wydawać, że dziecko jest bardziej skryte i zamknięte w sobie niż wcześniej.
Rozwój dziecka, które ma 12 lat powoli zaczyna być rozwojem nastolatka. Dynamika zmian psychofizycznych 12-latków w głównej mierze zależy od hormonów - ilości i tempa ich wytwarzania przez organizm dziecka. Stąd możesz zaobserwować, że twój 12-latek diametralnie różni się od 12-letniego kolegi z klasy.
Dziecko w wieku 12 lat za punkt honoru stawia sobie usamodzielnienie się i uniezależnienie od otoczenia. W tym kontekście mówi się nawet o kryzysie zaufania do rodziców. Dziecko jest nastawione bojowo, nieposłuszne, krnąbrne i ma wszystko na "nie" (jak dwulatek, ale bez tupania nóżką, lecz z trzaskaniem drzwi swojego pokoju). Wynika to z tego, że 12-latek nie czuje się już dzieckiem i nie chce być tak traktowany. Dlatego dawkuj swoje uwagi. Jeśli 12-latek robi coś nieodpowiednio, nie upominaj go non stop, bo on chce być traktowany jak osoba odpowiedzialna za swoje czyny - pozwól mu tego doświadczyć. Bądź też spokojna - wartości, które mu wpoiłaś nie zostaną zapomniane. Co więcej, często są tak silnie ugruntowane, że 12-latek może już uważać je za własne.
12-latek na poważnie bierze przyjaźń. A pierwsza miłość?
Dzieci przeżywają pierwsze bardzo bliskie przyjaźnie oparte na zaufaniu i wierności. Dziewczynki częściej spoglądają w stronę chłopców i chcą się im podobać, lecz 12-latkowie nie zwracają na nie uwagi i nadal wolą towarzystwo kolegów. Oprócz zabiegania o uwagę rówieśników, 12-latkowie również coraz bardziej zaczynają się interesować swoją osobowością i porównują ją do innych. Przyjmuje się, że od tego czasu kształtuje się realny obraz własnego ja" oraz bardzo świadome postrzeganie własnego świata psychicznego. Może ci się wydawać, że dziecko jest bardziej skryte i zamknięte w sobie.
U 12-latków hormony zaczynają buzować
Przeciętna 12-letnia dziewczynka ma miesiączkę - pierwsze krwawienia są nieregularne i rzadkie. Jej ciało przypomina już ciało kobiety - piersi są zaokrąglone, pojawiły się włosy łonowe. Wzrost nieco przyhamowuje - w pierwszym roku, kiedy dziewczynka dostała miesiączkę urośnie około 4 cm, ale już w następnych latach około 2 cm rocznie.
Jeśli dziewczynka nie obserwuje u siebie żadnych symptomów dojrzewania, może czuć się zaniepokojona. Zwłaszcza gdy rówieśniczki mają już kobiece kształty i są od niej wyraźnie wyższe. Warto wytłumaczyć córce, że dojrzewanie płciowe jest cechą indywidualną i może stać się kobietą nieco później niż koleżanki, bo np. ty miałaś pierwszą miesiączkę dopiero w wieku 14 lat (to nadal w granicach normy).
U chłopców pokwitanie zaczyna się przeciętnie 2 lata później niż u dziewczynek, ale już statystyczny 12-latek wkracza w tę fazę. Od razu sygnalizuje to jego ciało - prącie i jądra gwałtownie się powiększają, pojawiają się włosy łonowe i pod pachami, jak również powoli zmienia się barwa głosu. Już na tym etapie, najlepiej wyprzedzając fakty, warto porozmawiać z 12-latkiem, czym jest erekcja i nocne polucje, by utwierdzić go w przekonaniu, ze to zjawiska normalne. U chłopców wkraczających w wiek dojrzewania obserwuje się gwałtowny wzrost masy ciała, który idzie w parze z wilczym apetytem.
Zarówno dziewczynki, jak i chłopcy mogą w okresie dojrzewania czuć się skrępowani fizycznie i psychicznie. Nie wietrz tu żadnych problemów. Po prostu potrzebują czasu, by przyzwyczaić się do swojego nowego ciała.

12-letnie dziecko: rozwój


  1. Dynamika zmian psychofizycznych dwunastolatków w głównej mierze zależy od hormonów - ilości i tempa ich wytwarzania przez organizm dziecka. Stąd możesz zaobserwować, że twój 12-latek diametralnie różni się od 12-letniego kolegi z klasy.
  2. Dziecko w wieku 12 lat za punkt honoru stawia sobie usamodzielnienie się i uniezależnienie od otoczenia. W tym kontekście mówi się nawet o kryzysie zaufania do rodziców. Dziecko jest nastawione bojowo, bywa nieposłuszne, krnąbrne i na wszystko reaguje na "nie" (jak dwulatek, ale bez tupania nóżką, lecz z trzaskaniem drzwi swojego pokoju). Wynika to z tego, że 12-latek nie czuje się już dzieckiem i nie chce być tak traktowany. Dlatego dawkuj swoje uwagi.
  3. Jeśli 12-latek robi coś nieodpowiednio, nie upominaj go non stop, bo on chce być traktowany jak osoba odpowiedzialna za swoje czyny - pozwól mu tego doświadczyć. Bądź też spokojna - wartości, które mu wpoiłaś nie zostaną zapomniane. Co więcej, często są tak silnie ugruntowane, że 12-latek może już uważać je za własne.
Tekst pochodzi z
http://www.mjakmama24.pl/kalendarz-rozwoju-dziecka/12-letnie-dziecko-rozwoj-i-wychowanie,231_2782.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W dniu dzisiejszym otrzymałem ważną informację, której treść państwu poniżej przedstawiam:

Dyrektor i Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Zambrowie zaprasza przyszłych gimnazjalistów wraz z Rodzicami na dzień otwarty,
który odbędzie się 19 marca 2016 roku o godzinie 10:00.

Rekrutacja do Gimnazjum na rok szkolny 2016/2017 odbywać się będzie według poniższego harmonogramu:

1. Składanie podań: 24 marca - 20 kwietnia 2016 r. do godziny 15:00.

2. Składanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń OKE o wynikach sprawdzianów: 24 - 28 czerwca 2016 r. do godziny 15:00.

3. Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do gimnazjum:
5 lipca 2016 r. o godzinie 15:00.

4. Praca komisji rekrutacyjnej: 6 - 8 lipca 2016 r.

5. Ogłoszenie listy uczniów przyjętych do klasy I gimnazjum z podziałem na klasy:
11 lipca 2016 r. o godzinie 15:00.

15.03.2016



Drodzy rodzice.
Wracając dziś z pracy, w samochodzie, miałem przyjemność wysłuchać w radio TOK FM bardzo ciekawej audycji dot. wychowania,
pt: "Wszyscy jesteśmy narcyzami? Rozmowa z Zofią Milską-Wrzosińską".
Poniżej podaję link. Polecam i zapraszam do wysłuchania:
http://audycje.tokfm.pl/odcinek/35270
13.03.2016



Poniżej zamieszczam Państwu link do informacji na temat Sprawdzianu
http://www.cke.edu.pl/images/_SPRAWDZIAN/OD_2014/Informacje/20150831_Sprawdzian_Flyer_2016.pdf
Dziś nasze pociechy pisały próbny. Bardzo jestem ciekaw wyników. Podczas sprawdzianu zachowanie na tip top. Nie mam im nic do zarzucenia.
04.03.2016




Dziękuję za przbycie na spotkanie. Pozdrawiam i ...





Innowacja rusza od dziś. Zapraszam na jutrzejsze spotkanie o 13:40. 
Dzieci dostały informacje do przekazania w zeszłym tygodniu.
Pozdrawiam i liczę na wysoką frekwencję.


Rodziców, którzy nie mają możliwości być na zebraniu w środę, zapraszam w poniedziałek (18.01.2016) w godzinach 10:00 - 11:30.
Przypominam, że ten poniedziałek to dzień zdjęć w szkole. Pociechy proszone na tip-top.
Pozdrawiam.


Zapraszam Państwa na zebranie w szkole 20.01.2016 o godz. 15:00.
Tematyka:
-oceny dzieci za I półrocze;
-zabawa choinkowa.

Pozdrawiam,
Paweł Leśniewski




1 komentarz:

  1. Podania to te co dawał nam Pan we wtorek ?
    AD kl.VI

    OdpowiedzUsuń